Toegevoegde waarde – oktober 2017

Tijdens mijn opleiding Customer Experience Management stond “toegevoegde waarde” centraal. Natuurlijk is dit ook mijn uitgangspunt bij mijn werk als personal shopper voor reizen. Wat heb ik te bieden? Een terechte vraag. In deze blog een korte opsomming.

Persoonlijk contact
Het lijkt misschien een inkopper, maar het persoonlijk contact staat op nummer één. Als klant ben je bij mij geen nummer, ik neem de tijd om je te leren kennen, misschien worden we zelfs vrienden. Ik ben geïnteresseerd in jouw eisen en wensen tijdens de reis en ik streef ernaar om jouw reis onvergetelijk en betekenisvol te maken. Een reis waar je nog lang op terug zult kijken. Verder ben ik flexibel, makkelijk bereikbaar en geef ik echt altijd antwoord op jouw e-mails. Voor, tijdens en na de reis.

Geen keuzestress
Natuurlijk is het leuk om over je toekomstige vakantiebestemming te lezen en op internet te struinen. Maar inmiddels is er zoveel keuze, het aanbod lijkt wel oneindig. Als travel manager ben ik gefocussed op jouw reiswensen en ik ben ik in staat de informatie te filteren. Ik presenteer dan ook een reisplan die aan jouw wensen voldoet. Daarnaast heb ik in heel veel landen gereisd en weet ik de “true places” voor jou te vinden. En als ik de bestemming niet ken, dan kan ik bij een van mijn ervaren collega’s informeren of bij een lokale agent uit mijn netwerk. Jij kunt lekker blijven dromen over je reisbestemming en ik help jou met kiezen van de juiste plaatsen en accommodaties. Maar ik ben ook eigenwijs genoeg om bestemmingen of reizen te ontraden.

Meer kennis
Welke route is het mooist, van oost naar west of van west naar oost. Als travel manager weet ik welke hotelkamers het mooiste uitzicht hebben, hoe je moet rijden om de mooiste uitzichten te krijgen; maar ook welke visa je nodig hebt en waar je het beste een routekaart kunt kopen. Ik kan je een privégids adviseren in plaats van een groepsexcursie of geef een leuke routesuggestie mee als je kiest voor autohuur. Reizen is al meer dan 20 jaar mijn vak, maar ook mijn passie. Ik deel mijn kennis graag met jou.

Waar voor je geld
Natuurlijk reken ik een fee voor mijn werkzaamheden maar in veel gevallen weet ik voordeel te behalen. Zo “shopte” ik voor mijn klant een pakkettarief voor een prachtige rondreis naar Sri Lanka met de kids in de Kerstvakantie; in dit geval een zeer aanzienlijke besparing op zijn budget. In een ander geval boekte ik een rondreis door IJsland in allemaal losse onderdelen waardoor de reis goedkoper uitviel dan het touroperator tarief. Wil een klant ontzorgt worden dan is juist de extra investering in een totaalpakket inclusief roadmap en een agentschap ter plaatse waar je op terug kunt vallen van toegevoegde waarde. Ook hier luister ik naar je wensen en vertaal deze in toegevoegde waarde.

Stormen en Rampen
De afgelopen maanden werd de wereld geteisterd door vreselijke calamiteiten: orkanen in de Caraïben, aardbevingen, vulkanen die op uitbarsten staan, een schietpartij op de Ramblas en in Las Vegas, stakingen van luchtvaartpersoneel, het faillissement van een airline, bosbranden etc. Als travel manager ben ik aangesloten bij het Calamiteitenfonds en word ik vanuit eerste hand op de hoogte gehouden. Ik kan snel schakelen en help met het omboeken en wijzigen van de reis. En ja, ik ben dan bereikbaar en je bent dan niet de zoveelste wachtende in de rij van de airline of hotelketen. Ook die zorg neem ik uit handen.

Misschien heb ik je overtuigd of heb je toch nog vragen? Bel of mail me en ik help je graag.

Photo door rawpixel.com via Unsplash

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *